slide show

Linsa Vimsalabim

Linsa Vimsalabim heter min ponny. Han är en kolsvart biffig och godkänd welsh cob hingst. Som har världens största hjärta. Vimsa som han kallas är född 2008 i Uppsala hos Gunilla Olesjö Andersson. Jag fick hämta hem honom den 31 maj 2013, då från Värmland där han stod då. Det var från början inte tanken att skaffa en ungponny men jag fastnade på en gång vilket jag har varit sinnessjukt tacksam över sedan 31 maj 2013 då min kung blev min.
 
Innan Vimsa kom till mig hade han inte gjort någonting. Han hade inte varit ute på någon tävling överhuvudtaget och tränades inte regelbundet pga personliga skäl. Under tiden han har varit hos mig så har vi tävlat en massa och han är en strålande stjärna på dressyr banan och har mängder med vinster och placeringar! Även på hoppbanan glänser han, men jag tycker att dressyrbanan är roligare just nu! 
 
Vi tränar hoppning för E-G Haking varje torsdag och har utvecklats i racer-fart! I dressyren tränar vi för Tinne Vilhelmsson- Silfvén så ofta vi bara kan!  
 
Vimsa är världens underbaraste ponny och har ett hjärta av guld <3 






 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback