slide show

Många timmar i stallet

Var i stallet vid ungefär halv 1 idag och åkte därifrån vid kvart över 6, vilket innebär 5 h och 45 minuter i stallet. 

Mycket som skulle fixas idag.

Började med att mocka, fylla hö och tvätta rent krubba och saltsten. Sen tog jag in Vimsa från regnet och började fixa i ordning honom. Red ett ordentligt pass i ridhuset, blev nog nästan över en timmas arbete idag men det var ju första riktiga dressyren sen förra veckan när han hade micro vila. Jobbade mycket övergångar och att han skulle gå fram direkt när jag bad honom. Han blev faktiskt riktigt fin på slutet. Det verkar lovande inför imorgon. 

Sen fixade jag alla saker, putsade allt och packade trailern och låste den sen när jag var klar. Efter det så var det Vimsas tur att bada, han blev så ren och fin så. 


Trött blev han också tydligen ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback