slide show

Hoppträning 12 februari

Hoppträningen igår gick riktigt bra. Haking tyckte att han var riktigt fin, jag också för den delen. Han hoppade riktigt bra. Fokus låg på att jag ska våga lätta upp ur sadeln och hitta ett läge där han lyssnar på mina framåtdrivande hjälper, även i lätt sits. Det är anledningen till att jag gärna vill sätta mig ner och driva - det känns som att han lyssnar bättre om jag vill rätta honom framåt om jag sitter än om jag står. Så det tåls att jobba på.
 
Tanken idag är att jogga honom i låg form i ridhuset. Känna på massa övergångar - både mellan och i gångarterna och även rida lite lösgörande = skänkelvikningar, öppnor och förvändsluta. Allt i en lugn och avspänd form. Utvärdering kommer förhoppningsvis ikväll :)
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback